dissabte, 9 de juny de 2007

La cultura de les banners

Entenent com a cultura, el conjunt de totes les formes de vida i expressions d'una societat determinada, podem dir a les hores, que la màxima expressió de la cultura red, són les seves banners. Activitat aquesta que ha estat copiada per moltes aficions, però que mai ha estat igualada.

Atenes va ser una ocasió perfecta per a tots els supporters per fer pública presentació de les seves banners. Des de les més antigues, fins a les més recents, passant per les creades per a la ocasió. Un bon grapat de banners van lluir principalment a la Plaça Syntagma de la capital grega, per després fer-ho a l'estadi Olímpic.

Us fem un recull de les més destacables. En elles, els supporters dediquen lloances a les figures del club del passat i del present. Indiquen la procedència de la branch. Reprodueixen iròniques dedicatòries als rivals més històrics o a aquells que han quedat per el camí. Jocs de paraules, o be, adaptacions a la història del país visitat, en aquest cas Grècia.

Alguna d'elles, com l'ultima que apareix exposada, tenen darrera seu set finals de Copa d'Europa, tal i com comentava orgullós el seu propietari.

Nota: Fent click sobre la bandera tindreu una imatge més ampliada de la mateixa.









9 comentaris:

JFT 96 ha dit...

Me las piro al pueblo hasta septiembre,así que no podré entrar a ver tus grandes artículos, nos leeremos al comienzo de la temporada, a ver si este año empezamos sacando al menos 15 de los primeros 21 puntos!!!.

Salut amics!.

Pablo ha dit...

La de Gerrard y Carra como guerreros espartanos no tiene precio. Representa a la perfección lo que significan estos dos jugadores entre la afición.

Saludos.

pericoscopio ha dit...

Esta gente son unos guerreros y es lo que me gusta de ellos, que por encima de su habilidad individual está el conjunto. Eso si he decir que siento especial aprecio por Crouch y Daniel Agger. Saludos!!!!

Juan LFC ha dit...

Oye, dejate de banners y mira a ver si tienes por ahí la foto de la pegatina con la estética "JFT96" que ponía tickets for fans. Me gustaría verla.

lover ha dit...

Stubbins, le he soplado a Juan que tal vez tú tengas esa foto... Estaría en el pecho del niño que se sentó con Jordito en el metro de vuelta del estadio. Magnífico post, por cierto! Abrazos, tío!

Stubbins ha dit...

@ Lover & Juan.

No recuerdo esa pegatina, pero estamos en ello. A ver si el Jordito me la envia.

Y no aparecerá en ninguna web o blog como Koptalk, o This is Anfield???

@ Jordito

Schhssttt!!! Nen!!!! Oido cosina???

@ Pablo y @ Pericoscopio

En efecto!! Esa banner realmente nos impactó a todos, fue una de las estrellas de la cita. Se lo curraron de verdad. Los protagonistas no podian más idóneos.

Stubbins ha dit...

@ JFT 96

Felices vacaciones amigo!!!

lover ha dit...

Cómo viven los de León, ¿eh Stu? Hacemos una encuesta? Mi banner favorito es... el de Benitez sentado que le dicen "sientate junto a mi"

Stubbins ha dit...

"Aquellos que sienten el aliento de la gloria.... se sientan a mi lado"

Esa me pareció muy buena. Pero para mi la mejor es la de...

"Tenemos más Euros que la Oficina Postal"

En cuanto a Justice, eso si que es un retiro con todas las letras. Si no tienen ni bar en su pueblo, Que hace?? Sin bar!!! Cielos, no se si podria vivir.