dijous, 27 de març del 2008

Arbeloa reports

Alvaro Arbeloa, el defensa salmantí del Liverpool FC, és noticia en el dia d'avui per el seu debut com a internacional per Espanya, en partit que va enfrontar a l'estadi Martínez Valero d'Elx a la selecció espanyola amb Italia i que va acabar amb victòria per 1-0 favorable als homes de Luis Aragonés. Arbeloa va sortir en el minut 73 del partit substituint a Sergio Ramos i la seva sortida va coincidir amb el gol de David Villa que al final decidiria el partit de caracter amistós.

Després de felicitar a Alvaro per la seva internacionalitat, ens volem fer resó d'una vessant poc coneguda del defensa del Liverpool FC. Aquesta no és altre que les aportacions periodístiques d'Alvaro en una publicació futbolística que du per nom Mediapunta i que es repartida de forma gratuïta entre el public assistent als partits del FC Barcelona al Camp Nou.

Arbeloa, autor de diversos articles, relata en els mateixos aspectes ben curiosos i per a molts supporters desconeguts fins ara. Entre els seus articles, hi destaquen el titulat "Lo que Informe Robinson no contó" on el defensa destaca aspectes no explicats en el recent reportatge ofert per la cadena de pagament Canal +, dedicat a Fernando Torres, on el defensa espanyol mostra la seva admiració cap a Sammy Lee, Graeme Souness i Kenny Dalglish, companys de taula i de tertulia conjuntament amb Fernando Torres, Pepe Reina i Michael Robinson, quan aquests van explicar anècdotes sobre la final de la Copa d'Europa de 1984 a Roma, detall que va ser obviat per la producció del reportatge on si hi van tindre cabuda les crítiques cap a els sistemes de Rafa Benítez.

En un altre article titulat "Voces del rival por el conducto del aire" Arbeloa, descriu les seves experiències en el vestidor del Liverpool FC. Les seves reduïdes dimensions, la seva austeritat i com a dada curiosa, la possibilitat de poder escoltar el que es diu en el vestidor visitant.

Recomano la seva lectura. A part és clar, de restar ansiosos a l'espera de la publicació de nous articles amb la signatura d'Alvaro Arbeloa, que permetin descobrir aspectes desconeguts del Liverpool FC per part d'algú que el viu en primeríssima persona a diari.

PD: Gràcies a Dolors per la seva col·laboració amb el blog i per el seu "xivatassu" que ha permès descobrir aquests articles.

11 comentaris:

Anònim ha dit...

M'han agradat molt aquests articles d'Arbeloa. Gràcies.

Psiko

Anònim ha dit...

Haber que aqui hay algo que no me cuadra ¿quien dice que no hubo ingleses? claro que habia y que eramos minoria tambien, pero habia joder si habia,que cuando acabo el partido lo note en mis propias carnes coño, porfavor no falseemos la verdad de la historia, y a Sammy Lee con todo mi cariño que se lo haga mirar ó Arbeola no supo traducir lo que dijo Sammy.

FERNANDO SANCHEZ POSTIGO ha dit...

Arbeloa ha mejorado muchísimo. La verdad que no esperaba que diera tanto rendimiento. un abrazo.

Anònim ha dit...

Aqui teneis el video en Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=yR8EU8UaHZo&feature=related

Psiko

Csai D. ha dit...

Decías en el post anterior que Francesc Aguilar es un "prestigiós periodista esportiu i gran coneixedor del futbol internacional"

Quisiera colocaros esto, a ver qué opináis.

¡No hay derecho!


Cuando el periodismo pretende engañar al lector, cuando es utilizado para manipular una corriente de pensamiento, me duele como periodista y me indigna profundamente como lector. Una cosa es opinión, otra el falsear información. Lo que ha hecho Francesc Aguilar en su columna de hoy es un ejemplo claro de irrespeto a la profesión y le asesta un golpe durísimo a su credibilidad, y como subdirector de Mundo Deportivo, a su propio diario.

"Por cierto, en Estados Unidos, nada más saber que el Barça iba a jugar en Nueva York y Chicago, el título de las agencias y televisiones fue: "Vuelve Ronaldinho a USA"", escribió Aguilar.

Falso, falso y mil veces falso. Como periodista de una importante agencia de noticias residente en Nueva York, puedo dar fe que lo escrito por Aguilar es totalmente falso. Vivo de y por las noticias, estoy constantemente pegado a los cables de agencia y a las cadenas de televisión y en ningún lado ví este enfoque del que habla Aguilar.

De hecho, la agencia para la que trabajo, que es una de las grandes referencias del periodismo en Estados Unidos, no ha dado la noticia, ni en inglés ni en español. The New York Times, el periódico más importante del país, sí publicó la noticia, pero su enfoque fue: "Red Bulls May Play Host to Barcelona in August" ("Red Bulls podrían recibir al Barcelona en Agosto") y el nombre de Ronaldinho aparece una sola vez, escondido en el antepenúltimo párrafo.

Aguilar, aunque sólo fuese por respeto a quienes lo leen, debería dar explicaciones por este caso de manipulación y mentira. ¡Qué tristeza me ha dado esto! O si es verdad lo que publicó, que coloque el nombre de la agencia y el de las televisiones que informaron al respecto con el ángulo que nos indicó.

Stubbins ha dit...

@ Csai D.

Primero de todo darte la bienvenida al blog y agradecer tu participación.

En referencia al tema de Francesc Aguilar que expones, debo de decir que mi comentario acerca de su valia periodistica, está hecho desde la visión de un aficionado al futbol de a pie como soy. Yo no soy peridista y mi valoración sobre Aguilar viene dada por sus apariciones en programas de TV de temática de futbol internacional como Futbol-int en TV3, donde siempre ha demostrado (desde mi criterio personal) tener un vasto conocimiento de las ligas europeas.

Por lo que respecta a la información expuesta por Aguilar en EMD sobre los tanteos a Rafa Benítez por parte del Barça, me consta (por parte de una persona cercana al entorno de Benítez) que esos contactos a nivel muy superficial han existido. Con lo cual la veracidad de su información, me merece el mayor de los respetos.

Otra opinión me merece la columna de Aguilar en el dia de ayer en EMD. Si como tu apuntas esa información sobre Ronaldinho es falsa y todo parece indicar por tus aportaciones que así lo es, me parecería un modo muy poco ético de hacer periodismo. Cosa a lo que muchos editores de la prensa deportiva catalana están muy acostumbrados a hacer, para movilizar a la opinión pública a su libre antojo.

Un placer contar con tu opinión y participación en el blog. Son pocos los aficionados del Barcelona que pasan por aquí, así que voy a añadir tu blog "Lluvia Blaugrana" en mi listado de favoritos. Lo haré un poco más tarde ahora estoy en el trabajo. Es más, creo que tenemos un buen amigo en común. RafaDalton.

Un fuerte abrazo Csai D.

Anònim ha dit...

¡De res home, de res! ¡A disposar!

(Crec que aquesta revista es distribueix gratuïtament a l'entrada ,si no de tots, de molts camps de primera divisió variant només la informació relativa al partit a jugar)

Spitfire ha dit...

Exactament Dolors, es distribueix a gaire bé tots els estadis de Primera. Ho dic perquè a Montjuïc sempre n'hi ha, i els articles d'Arbeloa els he llegit en aquesta mateixa revista... però creia que ho sabries i per això no te n'havia dit res Stubbins.

Molts sort pel derby! Que aquest partits són "especials"! Salutacions!

PD: dona-ho per fet que em prendre una txakolina a la teva salut! ;)

Stubbins ha dit...

@ Dolors

Tots els honors d'aquest post, et corresponen a tu.

@ Spitfire

Gràcies, Ics! Ho sento per tu, en Psiko i els amics pericos que ens visiten, però aquell dia que guanyi l'Athletic Club. EHUN!!!

La Caldera del Diablo ha dit...

Hola, en mi blog hay una encuesta sobre contra qué equipo debería inaugurar el Nuevo Estadio Independiente. Hemos elegido aquellos que han tenido que ver con la rica historia copera del Rojo de Avellaneda, y entre ellos está el Liverpool, por supuesto. Esperamos sus votos. Además, ¿te interesaría un intercambio de links? Saludos

Emiliano
La Caldera del Diablo
www.lacalderadeldiablo.blogspot.com

La Caldera del Diablo ha dit...

Ya estamos linkeados, gracias.
Saludos

Emiliano
www.lacalderadeldiablo.blogspot.com